+32 496 51 86 34 info@sadt.be

Kennis is macht, kennis delen is kracht!

Coaching

De kracht van een ondernemer is durven zien wie je bent, als mens en als ondernemer, durven voelen en luisteren naar je pure gevoel, weten wat je sterke en zwakke punten zijn, weten waar je naar toe wilt, overzicht creëeren en kennis willen delen en durven vragen.

Als mens heb je je eigen gedachten, meningen, oordelen, verwachtingen en gevoelens en deze neem je mee in je onderneming, in je bedrijfsvoering. Vanuit jouw manier van zijn, vertrek je als ondernemer op weg naar jouw doel. Soms kom je onderweg obstakels tegen die je opzij of terug willen duwen. Hoe hard je ook je best doet en probeert vooruit te gaan, zolang je op dezelfde manier blijft doen zoals je altijd hebt gedaan, blijf je rondjes draaien op dezelfde plaats.

Onze coaching richt zich op jou als mens én als ondernemer ... ofwel als mens in de ondernemer. Wij houden je een spiegel voor, laten je zien wie je bent, versterken je kracht en ondersteunen je in het maken van keuzes en het stellen van prioriteiten, zodat jij scherp, zelfzeker, met een ruime realistische vooruitstrevende blik je zelf en je bedrijf en je medewerkers naar een hoger niveau kunt brengen. 

Door de regelmatig terugkerende gesprekken kun je jezelf steeds verder ontdekken, verscherpen en verbeteren om op de juiste manier vooruit te gaan en je koers te behouden.  

Groeien = beseffen + accepteren + creëeren + realiseren + evalueren 

De mens in en achter de onderneming speelt een belangrijke rol! Medewerkers binnen je onderneming zijn belangrijk. Zonder deze medewerkers kun je niet vooruit, kun je je doel niet behalen. Maar hoe gaat het eigenlijk met deze medewerkers? Wat verwacht je van jouw medewerkers en weten zij dat ook? Functioneren ze naar behoren? Hoe voelen ze zich eigenlijk?  

Net zoals jij zijn ook dit mensen, met gedachten, meningen, oordelen, verwachtingen en gevoelens. Hoe beter zij zich voelen in jouw bedrijf, hoe beter ze functioneren! Wat kan jij hierin of hieraan veranderen? Want helaas komt burn-out steeds vaker voor en helaas kampen er nog steeds een heleboel mensen dagelijks mee, terwijl jij dat niet eens in de gaten hebt. Weet je dat jij hier iets aan kan doen?

Versterk jezelf als ondernemer!

  • Haal het beste uit jezelf en je bedrijf/functie
  • Zit lekker in je vel
  • Blijf jezelf ontwikkelen
  • Focus je op goede ideeën en realiseer ze
  • Vergroot je zelfvertrouwen om beter te te communiceren en moeilijke gesprekken te voeren
  • Vind een een goede balans in je leven
  • Stel duidelijke grenzen
  • Onderhoud fijne relaties
  • Wordt gewaardeerd en serieus genomen
  • Stel prioriteiten 
  • Geef positief en waarderend leiding
  • Vaar de juiste koers …

BedrijfsTrainingen

Wij hebben ons gespecialiseerd in de oplossing van de vraag. Het is beter te leren zaaien en te oogsten, dan de oogst alleen te geven. Duurzame verandering in het werkproces, geeft een verbeterd resultaat voor vele jaren. Wordt het werk niet veel leuker als er betere resultaten worden behaald? Wij geven je niet een pasklare oplossing, jij geeft deze zelf! Niet alleen jij, maar samen met het hele team! Door naar het resultaat toe te werken, komen de hobbels op de weg vanzelf voorbij.
Het is onze taak samen met jouw team deze hobbels weg te nemen, door vooraf gezamenlijk een gedegen plan te maken. Als het plan uitvoerbaar lijkt, gaan we ermee aan de slag. Blijkt tijdens de uitvoering dat het plan bijstelling behoeft, dan brengen we deze aan. Als het plan eenmaal werkt, dan borgen we deze werkwijze voor een blijvend resultaat! Enkele voorbeelden van BedrijfsTrainingen op maat gemaakt om een gezonde, betere en harmonieuze werksfeer te creëren waardoor je bedrijf optimaal kan functioneren en groeien!
AssertiviteitsTraining Managers/Ondernemers/Medewerkers
in onderhoud
Klantgerichtheid
Wat wil je klant en hoe kan je je aanbod hierop afstemmen Nog meer dan vroeger, is het belangrijk te weten wie je klant is, wat hij/zij wilt en hoe je met je klant om moet gaan, hoe je je aanbod hierop kan afstemmen en hoe je om moet gaan met eventuele klachten. Wij maken een training gericht op uw doelgroep. Resultaat? Tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten, die weer zorgen voor tevreden nieuwe klanten!
Verbetering
U als geen ander, weet wat het meest belangrijke kapitaal in uw organisatie is; uw medewerkers. Uw medewerkers werken vol enthousiasme aan het bereiken van de doelstellingen.Het kan echter voorkomen dat de weg die men moet lopen om deze doelstellingen te halen, niet de kortste is. Hierdoor wordt dan tijd (en geld) verloren.Wij bekijken samen met u welke resultaten u als organisatie wilt behalen. Als de resultaten bekend zijn, gaan wij samen met de medewerkers onderzoeken op welke manier de resultaten behaald worden. Stapsgewijs wordt duidelijk waar nou echt de knelpunten zitten waardoor men niet de meest effectieve werkwijze hanteert. Door deze knelpunten aan te pakken, wordt de effectiviteit vergroot.
Conflicthantering
Wat is het nut van conflicten? Hoe kan ik voorkomen dat ze escaleren? Hoe zorg ik ervoor dat een conflict de efficiëntie in de organisatie en tevredenheid van in- en externe klanten verhoogd? Conflicten komen dagelijks voor. Gelukkig maar, want het is belangrijk. Maar hoe ga je hier nou het beste mee om? Ook hier kijken wij samen met u en uw team naar de conflicten. M.b.v. een, in de materie ervaren, acteur wordt het effect van het op een bepaalde manier handelen verduidelijkt. Resultaat? Mensen herkennen conflicten op het juiste moment en weten hoe een conflict kan bijdragen tot een meer dan tevreden klant!
Communicatie Vaardigheden
Elke dag communiceren we via gesprekken, via social media en ook met bodylanguage. Maar bereik jij met jouw manier van communiceren ook wat je wilt bereiken? Hoe verwoorden we onze bedoelingen op de juiste manier om het beste resultaat te krijgen? Hoe delen we informatie met elkaar om het juiste doel te bereiken? Heel simpel, door actief te luisteren, goed waar te nemen, juist te interpreteren en de juiste lichaamstaal. Maar zo simpel is dat dus blijkbaar niet! Leer luisteren, ontvangen en reageren op de meest juiste en effectieve manier en neem de regie in handen.  
Op maat gemaakte producttrainingen
Samen met u bekijken we hoe wij uw bedrijf kunnen ondersteunen en begeleiden. De training wordt naar uw behoefte ontwikkeld en op maat gemaakt.
Gedragsverandering
Hoe kun je een gedragsverandering doorvoeren op een goede en prettige manier? Je weet wat je wil bereiken, maar het lijkt moeilijk de rest van je team mee te krijgen. Begin met datgene dat je wilt, zorg dat je snel een medestander krijgt, twee staan sterker dan een. Als je met z’n tweeën kunt uitstralen welke kant je op wilt, zul je heel snel volgers krijgen. Ook zij zullen meer plezier uitstralen. Plezier in je werk betekent een beter resultaat. Betere resultaten trekt de rest ook over de streep om te volgen in de nieuwe werkwijze. Resultaat? Mensen werken met meer plezier en hebben meer succes in datgene dat ze doen. Voor je het weet is de nieuwe werkwijze niet nieuw meer, maar gaat alles verder in positieve zin alsof het nooit anders is geweest.
Teamdagen
Op welke manier kunt u met uw team op een ontspannende manier de stand van zaken doornemen? Samen met u stellen wij een dagprogramma op, waarin ontspanning en teambuilding centraal staan. Maar ook een programma waarin zaken als huidige stand van zaken, visie en toekomst op een helderen manier aan bod komen. Dit kan manieren ingevuld worden, nl actief, feestelijk, een constructieve denktank dag, studiedag etc. In ding is zeker.. Afgestemd op de wensen en noden van de organisatie zetten we een onvergetelijke dag neer!